Aanpassingen NICE Online

1 juni 2018

NICE Online is het afgeschermde deel van de NICE website waarmee deelnemers toegang krijgen tot de upload functionaliteit om data naar ons te uploaden, de download functionaliteit om relevante digitale versies van bijvoorbeeld de (half) jaarverslagen en data dictionaries te downloaden, de Analyse Tool om kwaliteitsindicatoren in de gehele IC populatie of binnen specifieke subgroepen te monitoren en te benchmarken en NICE2Share om kwaliteitsindicatoren van de eigen IC te delen met andere deelnemende IC’s. In de afgelopen maanden zijn grote stappen gemaakt om het gebruik van NICE Online verder te optimaliseren en de functionaliteiten uit te bereiden.

NICE2Share: functionaliteit ter ondersteuning van regionalisering

NICE2Share is de NICE Online functionaliteit voor het plannen en managen van bijeenkomsten waarbij NICE data wordt gedeeld t.b.v. netwerk-, regio-, of andere samenwerkingsverbanden. De NICE gebruikers bepalen welke gegevens zij willen delen met andere NICE deelnemers en voor welke periode. Voor IC’s die daarvoor toestemming geven, worden de betreffende gegevens beschikbaar gemaakt via de NICE Analyse Tool. De eerste gebruikers van de functionaliteit zijn positief en een aantal heeft aangegeven NICE2Share permanent in te willen zetten binnen hun eigen regio. We nodigen al onze deelnemers uit om ook zelf aan de slag te gaan met NICE2Share, toegang hiertoe kan verkregen worden via de NICE hoofdcontactpersoon van uw IC.

Nieuwe uitkomstmaten Analyse Tool

Inmiddels doen 31 deelnemers mee aan de SOFA registratie en ontvangen hierover een terugrapportage. We kregen regelmatig de vraag of deze gegevens ook beschikbaar gesteld konden worden in de Analyse Tool van NICE Online zodat de SOFA scores voor specifieke subgroepen gemonitord en vergeleken kunnen worden. NICE heeft besloten om in deze behoefte te voorzien en de SOFA module is dan ook beschikbaar in de Analyse Tool. Het betreft de gemiddelde en de mediane SOFA bij opname, bij ontslag en over de gehele IC opname. U kunt de SOFA module terug vinden onder de uitkomstmaten.

Daarnaast is het nu ook mogelijk om via de uitkomstmaat opnamen en heropnamen de onverwacht overleden patiënten te identificeren. Dit kan door bij includeer onder het kopje ziekenhuissterfte te kiezen voor overledenen en onder het kopje risico categorieën te kiezen voor Laag risico.

Wij nodigen al onze deelnemers graag uit om zelf aan de slag te gaan met deze vernieuwde NICE Analyse Tool en staan open voor uw commentaar om de Analyse Tool verder te verbeteren. Als u nog geen account heeft voor NICE Online, kunt u een account aanvragen via onze website. Dit account kan tevens gebruikt worden voor alle andere functionaliteiten van NICE online zoals de NICE upload en Downloads.

NICE Data Dictionary beschikbaar in Engels

De NICE data dictionary geeft een gedetailleerde beschrijving van de gegevens die verzameld dienen te worden voor een adequate deelname aan de NICE registratie. Om wetenschappelijke publicaties in internationale bladen te bevorderen en internationale samenwerking te ondersteunen, is de NICE data dictionary nu ook in het Engels beschikbaar op NICE Online. Wij vinden dit een belangrijke stap om NICE ook internationaal op de kaart te kunnen zetten. Mocht u vragen hebben over de NICE data dictionary of indien u de updates in de data dictionary per email wenst te ontvangen, dan kunt u dit kenbaar maken via info@stichting-nice.nl

NICE jaarrekening en jaarplan beschikbaar onder downloads

Op verzoek van een aantal NICE deelnemers hebben wij de NICE jaarrekening 2016 beschikbaar gesteld onder de downloads van NICE Online. Tevens is hier ook het NICE jaarplan 2018 te vinden waarin de missie, visie en succes bepalende factoren van stichting NICE worden vermeld. Dit jaarplan zal ook gebruikt worden ter zelfreflectie van de stichting in 2019, op deze wijze beogen wij onszelf zo transparant mogelijk te evalueren zodat alle gestelde doelen tijdig bereikt worden.

Berichten
december 2019