NICE: trends en ervaringen

1.400.000+

175+

Dave Dongelmans

Voorzitter stichting NICE & anesthesioloog-intensivist Amsterdam UMC locatie AMC

Als voorzitter van stichting NICE ben ik erg trots op hetgeen NICE heeft bereikt. Wij delen hier een aantal “succes-verhalen” van onze deelnemers en hopen daarmee andere deelnemers te inspireren. Van verschillende patiëntkenmerken en uitkomsten worden trends in de afgelopen jaren gepresenteerd, waaruit ook daadwerkelijk blijkt dat de kwaliteit van zorg in de afgelopen jaren is verbeterd. Met NICE2Share ondersteunen we regionale samenwerkingen zodat we meer van elkaar kunnen leren.

De stichting startte in 1996 met zes ziekenhuizen en sinds 2016 participeren alle IC’s in Nederland in deze registratie. Niet alleen het aantal deelnemers maar ook de hoeveelheid aan waardevolle informatie is toegenomen waardoor we de kwaliteit van zorg steeds beter kunnen monitoren en onze deelnemers van betrouwbare benchmarkinformatie kunnen voorzien. Stichting NICE blijft innoveren en houdt de ontwikkelingen binnen IC Nederland goed in de gaten om mee te gaan met de tijd, zodat we ook in de toekomst onze deelnemers kunnen blijven ondersteunen. Tot slot, wil ik nogmaals alle IC’s in Nederland hartelijk danken voor hun dagelijkse inzet om de gegevens te registreren.

Mocht u ook een voorbeeld van een “succes-verhaal” verhaal binnen uw ziekenhuis hebben, stuur deze dan door naar info@stichting-nice.nl zodat we elkaar kunnen inspireren en van elkaar kunnen blijven leren.

Hoe leerden en verbeterden onze deelnemers?

‹‹‹
›››