25 jaar NICE

1.400.000+

175+

Dave Dongelmans

Voorzitter stichting NICE & anesthesioloog-intensivist Amsterdam UMC locatie AMC

Als voorzitter van stichting NICE ben ik erg trots op hetgeen NICE in de afgelopen 25 jaar heeft bereikt. In het kader van ons 25-jarig bestaan delen wij hier een aantal “succes-verhalen” van onze deelnemers en hopen daarmee andere deelnemers te inspireren. Van verschillende patiëntkenmerken en uitkomsten worden trends in de afgelopen jaren gepresenteerd, waaruit ook daadwerkelijk blijkt dat de kwaliteit van zorg in de afgelopen jaren is verbeterd. Met NICE2Share ondersteunen we regionale samenwerkingen zodat we meer van elkaar kunnen leren.
De stichting startte in 1996 met zes ziekenhuizen en sinds 2016 participeren alle IC’s in Nederland in deze registratie. Niet alleen het aantal deelnemers maar ook de hoeveelheid aan waardevolle informatie is toegenomen waardoor we de kwaliteit van zorg steeds beter kunnen monitoren en onze deelnemers van betrouwbare benchmarkinformatie kunnen voorzien. Stichting NICE blijft innoveren en houdt de ontwikkelingen binnen IC Nederland goed in de gaten om mee te gaan met de tijd, zodat we ook in de toekomst onze deelnemers kunnen blijven ondersteunen. Tot slot, wil ik nogmaals alle IC’s in Nederland hartelijk danken voor hun dagelijkse inzet om de gegevens te registreren. Zonder hen hadden we deze mijlpaal van stichting NICE niet kunnen bereiken.

Hoe leerden en verbeterden onze deelnemers?

‹‹‹
›››