NICE training

Om de datakwaliteit van de NICE data te waarborgen geeft stichting NICE een aantal keer per jaar een fysieke NICE training.

Gedurende de fysieke NICE training worden de definities van de variabelen uit de minimale dataset (MDS), de kwaliteitsindicatoren (KIIC) en complicatie registratie besproken. Tevens wordt theoretische achtergrondinformatie over benchmarking, prognostische modellen, de SMR en de VLAD curve gepresenteerd. Door middel van een aantal praktijkcasussen worden de definities geoefend.

Alle personen die zich in een centrum bezighouden met (een deel van) de NICE registratie moeten getraind zijn op de fysieke training, intern getraind zijn door personen die de fysieke training hebben gevolgd of zelf de betreffende E-learning module(s) van NICE hebben gevolgd. Bij Events vindt u de data van de eerstvolgende fysieke trainingen. De NICE training kost 150,- euro per persoon. Hieronder staan de E-learning modules die op dit moment beschikbaar zijn en gevolgd kunnen worden door de deelnemers:

Demonstratie NICE online Analysetool

Op YouTube kunt u een demonstratie bekijken over hoe men zelf de NICE Analyse tool kan gebruiken om vragen omtrent de kenmerken en uitkomsten van de eigen IC-patiënten te beantwoorden. In deze demonstratie wordt uitgelegd hoe de Analysetool is opgebouwd en wat de diverse mogelijkheden van deze tool zijn. Verder worden een aantal casussen uitgewerkt om beter inzicht te geven in de werking van de Analysetool.